Jeśli gospodarujesz zużytym sprzętem, te sprawozdania Cię dotyczą

Kolejny proces dotyczy zbierania i przetwarzania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego.

Demontujesz pojazdy? Sprawdź, jakie sprawozdanie musisz złożyć

Do BDO należy raportować informacje na temat specyficznych procesów przetwarzania odpadów. Jednym z nich jest demontaż pojazdów.

Zbiorcze podsumowanie terminów składania sprawozdań

Część sprawozdań składanych do BDO to raporty opłatowe, a część – wyłącznie informacyjne, bez konieczności naliczania opłat. Jakie są terminy ich składania?

Wszystkie sprawozdania składane za pośrednictwem BDO w pigułce

Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) to baza, w której są gromadzone informacje na temat wprowadzania produktów i opakowań do obrotu oraz gospodarowania odpadami.

Sprawozdanie dotyczące produktów

Kolejny rodzaj sprawozdań to raporty dotyczące produktów będących oponami, olejami, preparatami smarowymi. Co warto o nich wiedzieć?

Rodzaje raportów wprowadzeniowych

Jedna z grup raportów w BDO obejmuje sprawozdawczość związaną z wprowadzaniem do obrotu produktów i opakowań.

Nowy rodzaj sprawozdań od 2023 roku

Od 2023 roku obowiązują rozszerzone zapisy ustawy o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej (po wdrożeniu dyrektywy SUP – Single Use Plastics) dotyczące niektórych jednorazowych produktów z tworzyw sztucznych. Sprawozdanie należy złożyć po raz pierwszy za okres od 24 maja 2023 do 31 grudnia 2023, przy czym nie wiąże się to żadnym obowiązkiem opłatowym (obowiązki opłatowe wejdą w życie 1 stycznia 2024 roku).

Najważniejsze zasady składania sprawozdań za pomocą BDO

Sprawozdania składa się w formie elektronicznej z użyciem indywidualnego konta w BDO. Jakie jeszcze zasady obowiązują?