Jeśli gospodarujesz zużytym sprzętem, te sprawozdania Cię dotyczą
Kolejny proces dotyczy zbierania i przetwarzania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego.
Demontujesz pojazdy? Sprawdź, jakie sprawozdanie musisz złożyć
Do BDO należy raportować informacje na temat specyficznych procesów przetwarzania odpadów. Jednym z nich jest demontaż pojazdów.
Zbiorcze podsumowanie terminów składania sprawozdań
Część sprawozdań składanych do BDO to raporty opłatowe, a część – wyłącznie informacyjne, bez konieczności naliczania opłat. Jakie są terminy ich składania?
Wszystkie sprawozdania składane za pośrednictwem BDO w pigułce
Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) to baza, w której są gromadzone informacje na temat wprowadzania produktów i opakowań do obrotu oraz gospodarowania odpadami.
Sprawozdanie dotyczące produktów
Kolejny rodzaj sprawozdań to raporty dotyczące produktów będących oponami, olejami, preparatami smarowymi. Co warto o nich wiedzieć?
Rodzaje raportów wprowadzeniowych
Jedna z grup raportów w BDO obejmuje sprawozdawczość związaną z wprowadzaniem do obrotu produktów i opakowań.
Nowy rodzaj sprawozdań od 2023 roku
Od 2023 roku obowiązują rozszerzone zapisy ustawy o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej (po wdrożeniu dyrektywy SUP – Single Use Plastics) dotyczące niektórych jednorazowych produktów z tworzyw sztucznych. Sprawozdanie należy złożyć po raz pierwszy za okres od 24 maja 2023 do 31 grudnia 2023, przy czym nie wiąże się to żadnym obowiązkiem opłatowym (obowiązki opłatowe wejdą w życie 1 stycznia 2024 roku).
Najważniejsze zasady składania sprawozdań za pomocą BDO
Sprawozdania składa się w formie elektronicznej z użyciem indywidualnego konta w BDO. Jakie jeszcze zasady obowiązują?