W jaki sposób wystawiać KPO w module ewidencji odpadów
Ewidencja odpadów prowadzona jest za pomocą kart przekazania i kart ewidencji odpadów. Z artykułu dowiesz się, w jaki sposób prowadzić KPO w systemie.
Trzy inne karty ewidencji – zasady ich prowadzenia
Poza ogólnymi kartami ewidencji istnieją również karty ewidencji dedykowane poszczególnym rodzajom tych odpadów. Poznaj wszystkie z nich oraz zasady ich wystawiania.
Prowadzenie kart ewidencji odpadów za pomocą BDO
Jeżeli nie jesteś podmiotem uprawnionym do prowadzenia uproszczonej ewidencji odpadów (tylko za pomocą kart przekazania odpadów), to musisz wystawiać także karty ewidencji odpadów. W jaki sposób realizować ten obowiązek w BDO? O tym przeczytasz w artykule.
Poznaj funkcjonalności modułu wniosków
Z artykułu dowiesz się, w jaki sposób wystawiać wnioski aktualizacyjne i o wykreślenie z rejestru. Obowiązek ten od 1 stycznia 2020 r. musisz realizować za pomocą BDO.
Podstawowe informacje na temat bazy
Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (dalej: BDO) została utworzona na mocy zapisów ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (dalej: uo). Obowiązek rejestracji w BDO istnieje od 24 stycznia 2018 r., kiedy to rejestr zaczął funkcjonować.
Karta przekazania odpadów komunalnych – czym różni się od zwykłej karty
Kartę przekazania odpadów komunalnych (dalej: KPOK) sporządza wyłącznie odbierający odpady komunalne z nieruchomości zamieszkanych i niezamieszkanych lub prowadzący zbieranie i/lub przetwarzanie odpadów komunalnych. Zatem tego rodzaju kartę przekazania można wystawić jako odbierający lub przekazujący.
Jakie dane musisz uzupełnić w module sprawozdawczości komunalnej
Na moment tworzenia niniejszego opracowania moduł sprawozdawczości w BDO obejmuje wyłącznie sprawozdania z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi, dlatego tylko te zostaną opisane w artykule.