„Mafia śmieciowa” – czy metody ministerstwa będą skuteczne

Z dnia 7 czerwca 2018 r. pochodzi przygotowany przez Ministerstwo Środowiska projekt zmian ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw. Zgodnie z planem nowe przepisy mają wejść w życie we wrześniu br. Dlaczego planowana jest nowelizacja przepisów i co ma się zmienić?

Sześć ciekawostek na temat KPO

Karta przekazania odpadu (KPO) jest jednym z podstawowych dokumentów związanych z ewidencją odpadów. Co powinieneś o niej wiedzieć?

Przetwarzanie odpadów kuchennych a wymagania środowiskowe

Pytanie: Podobno zgodnie z obowiązującymi przepisami każda kompostownia i biogazownia, w której przetwarzane są odpady gastronomiczne (kuchenne) pochodzące z selektywnej zbiórki, ma obowiązek uzyskania zatwierdzenia w formie decyzji administracyjnej przez powiatowego lekarza weterynarii. Czy rzeczywiście dotyczy to wszystkich kompostowni, czy tylko tych, które chcą wyprodukowany kompost (zawierający m.in. uboczne produkty pochodzenia zwierzęcego) wprowadzić do obrotu? Jak takie zatwierdzenie uzyskać?

Przegląd ekologiczny instalacji do przetwarzania odpadów

Obowiązek sporządzenia przeglądu ekologicznego nakłada na przedsiębiorcę organ ochrony środowiska w przypadku stwierdzenia okoliczności wskazujących na możliwość negatywnego oddziaływania instalacji na środowisko. Kiedy tak się stanie i jaki jest jego zakres?

Numer BDO – gdzie i kto musi go umieszczać

Wszyscy przedsiębiorcy, którzy zostali wpisani do BDO, otrzymali od marszałka województwa indywidualny numer rejestrowy. Do podmiotów tych zaliczani są m.in. przedsiębiorcy wprowadzający baterie i akumulatory czy wprowadzający sprzęt. Gdzie umieszczać numer BDO?

Nieprofesjonalne zbieranie odpadów – na czym polega

Ustawa o odpadach określa warunki, które muszą spełnić podmioty, by móc prowadzić działalność w zakresie gospodarowania odpadami. Zbieranie odpadów wymaga uzyskania zezwolenia. Wyjątkiem jest prowadzenie tzw. nieprofesjonalnej działalności w zakresie zbierania odpadów. Na czym zatem polega?

Jakie obowiązują zasady ewidencji odpadów

Pytanie: Mamy decyzję na zbieranie odpadów oraz wpis do działalności regulowanej. W jaki sposób powinniśmy ewidencjonować odpady (np. z tworzyw sztucznych i papieru), które nie zmieściły się w pojemnikach przed posesją firmy? Czy należy je wpisać do KEO jako odebrane odpady komunalne, czy jako przyjęte?